Joakim

Sista innan linköping

20 maj, 2016


Tillbaka på sats idag igen för ett helkroppspass. Känner mig lite sliten i kroppen då jag fortfarande pressar mig lite för hårt för att det skall passa ett helkroppsupplägg. Eller kanske mer skall säga att jag inte hittat perfekta upplägget på övningar för att inte bli sliten.

Egentligen handlar det om hur hårt jag pressar mig med tunga vikter. Desto mer failure jag kör och desto mer cheatset desto längre återhämtningstid kommer jag att ha innan jag kan kliva på samma muskel igen. Ser hellre jag inte ger mig själv lång återhämtningstid utan hellre att jag  jag kliva på den musklen snart igen. 
Jag är sjukt sugen på att skaffa lite fler tatueringar. Kanske dags boka en tid så att man kommer framåt och att det händer nått. Allt är bra med mig annars. Jobbar rätt mycket och har en nu förtiden en annan tjänst på jobbet vilket innebär en lite stökig period. Jag håller privat på med att starta ett till företag som också tar lite tid och framförallt tankeverksamhet. Förändringens vindar blåser nu, dom är välkomna. Gillar när det händer saker och det är ett driv i det man gör och det finns en plan vart man skall. Min nya tjänst innebär jag kommer ta ännu mer egna initiativ och jag älskar det. Bring it on. 

Joakim

Hänger i stockholm

16 maj, 2016

Här sitter man i ett fönster på sats signalfabriken och laddar mellan seten. Blir fler och fler pass på det här gymet och måste säga det är sjukt skönt sommaren är på ingång och folket minskar. Gillssr såklart det sociala med gymen men däremot är det rätt skönt kunna köra utan att köa med. Dock fungerar det här SATS bättre än många andra gym där man mest känner sig ivägen. 

Träningen går riktigt bra nu. Jag försöker dra ned lite på maten samtidigt som jag gått över på helkropp pass som jag skrivit om tidigare. Helt sjukt vad kroppen svarar på det. Galet. Känner ämnesomsättningen ökat och jag kan äta mycket mer samtidigt som jag känner kroppen blir hårdare och hårdare. 

Jag snittar säkert 3-4 dagar i veckan i stockholm just nu. Jobbar i ett väldigt roligt projekt som tar väldigt mycket av min tid. Helkroppsträningen eller rättare sagt halvkropp passar väldigt bra när man ibland har mindre med tid. Det viktigaste är att vila tillräckligt. Att ta vilodagar innan det blir för sent. För sen är när motivation inte finns där längre och du börjar ha ont i leder och känner dig svagare än normalt även fast du tränar regelbundet rätt ofta. Lyssna på musklerna och kroppen helt enkelt. 

Joakim

Ben

10 maj, 2016

Jag hade lite bråttom så fick för mig att gasa igenom ett rejält benpass. Det gick så pass bra att jag halvt ramlade ihop efteråt och inte riktigt visste vart jag skulle ta vägen med mina ben. Dom svarade inte längre. 
Måste säga att skorna gör stor skillnad för balansen och knäena vill inte smyga innåt lika mycket när jag böjer och pressar som när jag kör vanliga nikes eller liknande. Sedan gör den höjda klacken att jag inte vill ramla framåt i bottenläget och kan pressa med hela låret. Jag har duktigt hög klack på dom här adidas skorna men jag behöver det. Visst jag kan jobba upp rörligheten men har även i mina vigaste dagar haft svårt för att sätta mig på hälarna utan att dom skall lyfta sig från marken. 
Det känns som benen svarar riktigt bra på träningen just nu. Det bra med att träna ben hårt är att överkroppen också växer. Kroppen vill alltid hålla sig i viss balans och kommer aldrig ge dig en jättegrov överkropp utan att du kör ben. Just nu kör jag två benpass i veckan men kör bara fem träningsset per gång. Det i stället för att köra massor sett och vara trasig i över en vecka. Jag svarar bättre på oftare och mindre. 

Joakim

Solpaus

7 maj, 2016

Har lessnat rejält på ena bilen utseende så jag tänkte att lite plastdip på fälgarna och lite annat smått och gott fram får den i alla fall att se lite roligare ut. Sprayade märkena fram, märket bak samt fälgarna mattsvarta. 



Det bra med plastdip är att man kan dra bort det när man inte vill ha det mattsvarta längre. Tycker det är snyggare med mörka fälgar på en mörk bil. Jag var ute i solen utan tröja och kände efter 3 timmar när jag kom in igen att jag var rätt bränd på hela kroppen. Jag blandade två skopor kill it pwo och drop till gymet för ett pass armar och axlar.

Katten hjälpte till såklart och slet hårt i skuggan. 

Jäklar vad man svettas när man tränar efter en dag i solen. Jag ser ju nästan brun ut på bilden nedan. Gick riktigt bra att träna, tycker det är skönt träna direkt efter att varit aktiv och kroppen är igång. Kroppen fungerar mycket bättre då. Jämnför ett benpass när du suttit hela dagen eller när du gått och stått upp. Det sistnämda kommer kännas mycket bättre och kommer bli ett av dom där passen du känner att wow idag svarade kroppen bra.